Auckland

17 oktober 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik ben nu reeds enkele dagen te auckland.

na een vermoeiende vliegreis heb ik heb ik de jetlag ondertussen al wat verwerkt.
Dit is heel wat sneller verlopen dan ik eerst dacht.
Ook men vliegreis hier naar toe viel heel goed mee. met dank aan enkele toffe franse die dezelfde vlucht namen als mij, een bezoekje aan de cockpit en de vele film op het vliegtuig.
Ook de goede zetels op de luchthaven van kuala lumpur hebben me heel wat geholpen, om wat slaap te vatten en de tijd te doden.
De baggage die even vertraagd was is ondertussen ook reeds aangekomen, dus het avontuur kan nu volledig beginnen.

De voorbije dage heb ik Auckland al wat verkend en men reis voor de komende dagen wat voorbereidt.
Zo ben ik men eerste avond hier reeds iets gaan drinken in een nabije bar met men kamergenoten. In de bar kan je ook goedkoper drinken als je in het hostel logeert, wat wel zeer handig is.

De dagen nadien ben ik Auckland zelf wat gaan verkennen. Na eerst wat info te hebben gevraagd in een i-center, ben ik bij de sky tower uitgekomen, een meter hoge toren in het ;idden van het cehtrum waarvan je een prachtig zicht hebt op de stad en de omliggende omgeving.
Ook het auckland museum heb ikreeds bezocht. Dit geeft een kijk op de geschiedenis van de Maori en hun levenswijze. Ook de geschiedenis van het land, kolonisatie van de engelsen en wereldoorlogen van uit NZ. perspectief worden er aangehaald. Kortom het was zeker de moeite.

Vandaag ga ik Mount eden bezoekem, een van de vele vulkanen in de stad en mogelijks doe ik al een eerste wandeltocht op een eiland voor de kust voor ik naar Wellington vertrek.

alvast groeten uit Auckland,

en tot de volgende!!!