Het zomerse Noorden

12 februari 2014 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Hey allen,

Mijn avontuur hier in nieuw zeeland loopt hier zowat ten einde,
Hier men waarschijnlijk laatste  update uit nieuw zeeland.
De voorbije twee weken heb ik heerlijk genoten van de zomer.

Eerst met een week vrijwilligerswerk voor d.o.c. op tiritiri matangi eiland. Dit is een van de pestvrij birdsanctuari's in nieuw zeeland. dit wil zeggen geen europeese of andere exoten die de inheemse fauna of flora van nieuw zeeland  kunnen bedreigen. Dit geeft als resultaat een eiland met heel wat bedreigde nieuw zeelandse vogelsoorten die hier vrij kunnen leven zonder bedreiging. Zo zijn et de tuatara, kiwi, takahae, kokao, saddleback en tal van andere soorten die  op het vasteland vrijwel zijn uitgestorven.
Ik heb het geluk gehad  om deze dieren een week te bestuderen samen met wat kleine taakjes . Zoals onderhopud vamnde paden, voederen van de vogels, beachcleanup, wat hulp bij enkele onderzoekers,...
In de avond was er dan de zoektocht naar kiwi, tuatara en little blue pinguin met heel wat succes, vooral 8 kiwi was een hoogtepunt.
Overdag was er dan snorkelen dagelijkse swom in de zee eens vissen en iedere avond een prachtige zonsondergang.

Na tiri ben ik noordelijk gegaan richting the bay of iselands,
Hier heb ik heerlijk gekajakt voor twee dagen tussen de eilandjes, gakampeerd  op een onbewoond eilandje, en genoten van de heerlijke suptropische wateren en omgeving. een heerl;ijk vakantiegevoel voor men laatste dagen nieuw zeeland.

Nu ben ik op weg naar auckland, voor de laatste dagen en de hoop om de fiets te verkopen.

Groetjes aan allen en tot in belgenland!!!

1. Magda Verbeken:
    12 februari 2014
    He Lander, dit zijn de laatste dagen van je boeiend verblijf in Nieuw Zeeland. Wij kijken al uit naar jouw terugkomst.Mis je vliegtuig niet want we zijn zeer benieuwd je in levende lijve te zien. Nog prettige dagen en tot weldra